Menjat Andorra

El talent jove de la cuina de muntanya brilla a Andorra amb el fricandó com a protagonista

La primera edició dels Premis Joves Talents de Gastronomia de Muntanya reuneix estudiants d’Andorra, Catalunya i França en una jornada marcada per la creativitat culinària i la reivindicació de la cuina pirinenca.

Premis Joves Talents de Gastronomia de Muntanya. Foto: La Ciutat

El fricandó de vedella amb bolets ha estat el gran protagonista de la primera edició dels Premis Joves Talents de Gastronomia de Muntanya, una competició que ha reunit 14 alumnes de diferents escoles de cuina i sala d’Andorra, Catalunya i França. Els participants han posat a prova la seva creativitat, tècnica i capacitat de servei en una jornada intensa dedicada a la gastronomia pirinenca.

En total, han participat 9 alumnes de cuina i 5 de sala, provinents de sis centres formatius: quatre d’Andorra, un de Perpinyà i un de Catalunya. Durant el matí, els estudiants han afrontat diverses proves simultànies amb l’objectiu de demostrar el seu talent davant d’un jurat format per professionals del sector.

Els alumnes de cuina han disposat de dues hores per elaborar dues propostes: un aperitiu lliure i un plat principal obligatori, el tradicional fricandó de vedella amb bolets, reinterpretat des d’una mirada jove i creativa.

Mentre a la cuina es desenvolupaven les elaboracions, els alumnes de sala afrontaven reptes vinculats al servei i l’atenció al client. El director dels premis, Xavi Romeu, destacava la complexitat del concurs, amb diverses proves simultànies.

Precisament la creativitat també ha estat clau a la prova de cocteleria. Txell Espell, alumna de Manresa, va presentar una proposta inspirada en els possibles orígens històrics d’Andorra.

El professor del Bac Pro Cuisine del Lycée Comte de Foix, Hugo Lemarignier, també ha volgut posar en valor la connexió gastronòmica entre Andorra i França, destacant figures com el xef Carles Flinch, antic alumne del centre i membre del jurat.

“Representa perfectament la barreja de cultura francesa i andorrana. En definitiva, una cuina molt representativa del Pirineu”, afirmava.

Les persones guanyadores d’aquesta primera edició tindran l’oportunitat de fer una estada formativa d’un mes en restaurants amb estrella Michelin de Catalunya, Andorra i França.

Finalment, el jurat ha premiat dues alumnes: l’Àuria, de l’escola Joviat de Manresa, i la Mar, de Vedruna Pro Barcelona. Les seves propostes han destacat especialment per la tècnica i la creativitat: una sopa freda tipus ajoblanco amb truita de riu i un còctel elaborat amb vermut, pinya i Royal Bliss.

Gerard Arnó Carretero | Menja’t Andorra

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt